MENIMBANG KUALITAS PENDIDIKAN ISLAM DAN KOMPETENSI MANAJERIAL KEPALA SEKOLA

Authors

  • Een Solihah

DOI:

https://doi.org/10.26555/almisbah.v5i2.171

Abstract

The quality of educational institutions will not be separated from the quality and managerial competence of the leadership of the institution. The more competent and professional managerial, a principal will bring an effect on the quality of the institution he leads. Because of the importance of the principal's quality and managerial competence, it is regulated in several government regulations. As a manager, the principal must have at least four strategies, namely Plan, do, check, act. In addition, the principal must always be oriented towards quality, so the institution he leads still exists.

References

Mulyasa, Enco (2007) Menjadi Guru Profesional, PT Remaja Rosdakarya. Bandung.
_______, Enco (2009) Menjadi kepala Sekolah Profesional, PT. remaja Rosdakarya. Bandung.
Peraturan Menteri Pendidikan nasional (2007) Standarisasi Sekolah/ madrasah dan Sertifikasi Guru dalam Jabatan, BP Dharma Bhakti. Jakarta
Peraturan Pemerintah republik Indonesia (2005) tentang standar nasional Lembaga Advokasi dan Pembinaan Pendidikan nasional, Mitra Print.
Permadi, Dadi dan Arifin Daeng (2007) Kepemimpinan Transformasional Kepala Sekolah dan Komite Sekolah, PT. Sarana Panca Karya Nusa. Bandung
Suderadjat, Harry (2005) Manajemen Peningkatan Mutu Berbasis Sekolah (MPMBS), CV. Cipta Cekas Grafika, Bandung
Syaodih, Sukmadinata, (2006) Pengendalian Mutu Pendidikan Sekolah Menengah, Refika Adithama, Bandung
Sobry, (2010) Pengelolaan Pendidikan, Prospect Jakarta
Undang-Undang Republik Indonesia No 14 tentang Guru dan Dosen (2006) Lembaga Advokasi dan Pembinaan Pendidikan Nasional. Mitra print

Downloads

Published

2019-10-17

How to Cite

Solihah, E. (2019). MENIMBANG KUALITAS PENDIDIKAN ISLAM DAN KOMPETENSI MANAJERIAL KEPALA SEKOLA. Al-Misbah (Jurnal Islamic Studies), 5(2), 120–146. https://doi.org/10.26555/almisbah.v5i2.171

Issue

Section

Articles